dinsdag 22 juni 2010

En de tijd verglijdt


Er druppelt guitig materiaal de mailbox in, zoals deze plaat van Quick & Flupke:


De A la recherche-lezer die ‘m kreeg aangeboden, noteert: ‘Gezichten en handen in potlood, de rest in inkt. Hergé stond erom bekend dat hij zeker deze attributen zelf wilde doen. Een geraffineerde vervalsing?’

Onderwijl verkwistte ik mijn tijd aan een beschamende onnozelheid.
‘Vermaakt mijnheer zich een beetje?’ vroeg S. gemelijk. Ze ziet ons liever op de bank met een goed boek dan mij ontoegankelijk achter de computer, met de neus in de oude kranten.
Maar en of ik me vermaakte!

De avondeditie van de Nieuwe Rotterdamsche Courant, 11 september 1929, de maand waarin Kuifje in Moskou verkeert:


Laten we ons haasten om de tijd te doden, want hij heeft het op ons leven gemunt.